Sabtu, 24 April 2010

Pinawantai Magician / Magic

Artikel ini saya tuliskan bagi menjawab beberapa kontroversi dan salahfaham segelintir orang yang telah memberikan respon negative terhadap apa yang telah di UPLOADkan oleh MISSWODIT dalam YOUTUBE beberapa ketika dahulu.. Ramai yang mungkin sudah menonton video tersebut yang mana berbagai-bagai Magic dipertontonkan dan termasuklah rakaman HANTU POCONG di sebuah rumah dan tempat letak kereta (di Kampung Pinawantai, Ranau). Saya ingin memaklumkan bahawa video tersebut dibuat hanya untuk hiburan semata-mata, dan semestinya ia diedit terus dari telefon bimbit, dan sebahagiannya diedit menggunakan computer. Jadi persoalannya mengapa ramai pihak yang memberikan kritikan negative… saya dah cakap ia hanya untuk hiburan dan bukan untuk pertandingan…. Memanglah tak ada magic yang real atau benar, kalau David Blaine dan Christ Angel pun ada beberapa magicnya yang hanya untuk siaran TV semata-mata kerana diedit dahulu. Saya kata bukan semua…Ada dua atau tiga magic mereka bagi menambah koleksi aksi magic mereka… So… Apa nak bising-bisingkan.. saya bukannya director atau penerbit atau juru mixer filem yang hebat…jadi kelemahan-kelemahan yang timbul…… itu biasalah..he he he.. So sebagai hiburan kita… Tontonlah video-video ini…. Salam 1 Malaysia untuk anda semua… Wodit kiauu..